پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183528
جزئيات تازه از تسهيلات جديد بانکي
تاریخ انتشار : 1394/08/17 16:06:57
نمایش : 1016
مديرکل اعتبارات بانک مرکزي با بيان اينکه خودروسازان مي‌توانند در توافق با مشتري دوره بازپرداخت تسهيلات را تا ۷ سال تعيين کنند، گفت: اما بانک‌ها (بانک مرکزي) اسناد خريد خودروسازان بابت فروش خودرو را تا مدت ۴ سال خريد دين مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد علي اصغر مير محمد صادقي درخصوص دوره بازپرداخت تسهيلات خريد خودرو، اظهارداشت: خودروسازان مي‌توانند در توافق با مشتري دوره بازپرداخت تسهيلات را تا ۷ سال تعيين کنند و بابت آن اسناد بگيرند اما بانک‌ها (بانک مرکزي) تا مدت چهار سال اين اسناد را از خودروسازان خريد دين مي‌کنند.

وي افزود: بنابراين خودروساز مي‌تواند بين ۴ تا ۷ سال خودرو را بفروشد.

* بانک مرکزي دخالتي در تهيه کالاها و شرکت‌هاي مشمول اين طرح نداشت

مديرکل اعتبارت بانک مرکزي در واکنش به اين نکته برخي شرکت‌ها نسبت به فهرست تهيه شده اعتراض داشتند، گفت: اين فهرست هم در بخش خودرو و هم کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهيه شده و بانک مرکزي دخالتي در تهيه و تاييد آن نداشته است.

وي ادامه داد: فهرست مدل خودروها به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و اين وزارتخانه فهرست‌ خودروها را به نمايندگي‌هاي ابلاغ خواهد کرد.

* کرمان موتور و مديران خودرو در فهرست تسهيلات خودرو قرار دارند

مدير کل اعتبارات بانک مرکزي در پاسخ به اين سوال که آيا شرکت‌‌هاي خودروسازي کرمان‌موتور و مديران خودرو (توليد کننده خودروهاي چيني) در فهرست قرار دارند اظهارداشت: بله؛ محصولات اين دو شرکت هم در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

* حجم تزريق منابع بانک مرکزي فعلا قابل پيش‌‌بيني نيست/ تخصيص اعتبار متناسب با استقبال مردم

مير محمد صادقي در پاسخ به اين سوال که حجم منابعي که بانک مرکزي در اين طرح تزريق خواهد کرد، چقدر است، گفت: فعلا قابل پيش‌بيني نيست زيرا بايد اول طرح اجرا شود و ببينيم چقدر استقبال مي‌شود و بعد از آن مي‌توان اعلام کرد که حجم اعتباري که بانک مرکزي به اين طرح اختصاص داده، چقدر است.

* شارژ کارت اعتباري براساس خالص حقوق دريافتي

وي درخصوص تسهيلات کارت اعتباري، تاکيد کرد: ميزان شارژ کارت اعتباري متناسب با خالص حقوق دريافتي و توان بازپرداخت تسهيلات فرد مشخص مي‌شود و اگر توان بازپرداخت وام ۱۰ ميليوني در دوره ۱۸ ماهه را نداشت مبلغ کارت اعتباري وي کمتر خواهد بود.

* بخشنامه اوراق ۶۰ ميليوني مسکن هفته گذشته ابلاغ شد

مدير کل اعتبارات بانک مرکزي درخصوص بخشنامه اوراق ۶۰ ميليوني مسکن، گفت: بخشنامه اين اوراق هفته گذشته به بانک مسکن ابلاغ شده است.


مرجع : فارس
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html